I scientisti anu scupertu chì i dinosauri anu sbarcatu nantu à a luna 65 milioni d'anni fà. Chi hè successu? Comu tutti sapemu, noi l'omu simu l'unichi criaturi chì sò andati fora di a terra è andati in u spaziu, ancu a luna. U primu omu à marchjà nantu à a luna era Armstrong, è u mumentu chì hà pisatu nantu à a luna pò esse scrittu in i libri di storia. Ma certi pirsuni pensanu chì l'omu ùn sò micca l'unicu criaturi chì anu intrutu in u spaziu, è altri criaturi pò esse prima di l'omu. Certi scientisti suggerenu chì i dinosauri sò intruti in u spaziu esterno è sbarcò nantu à a luna 65 milioni d'anni fà prima di l'omu.
L'umani sò l'unica spezia intelligente in a storia evoluzione di a vita. Cumu puderianu altri criaturi avè a capacità di vulà à a luna? Siccomu ci hè una tale speculazione, deve esse una basa scientifica per sustene. Prima chì Chang'e 5 ripiglià a terra lunare, u nostru paese hà digià avutu rocce da a luna, allora cumu sò sti rocci chì venenu? A maiò parte di e rocci sò stati cullati da l'Antartida, cù l'eccezzioni di rigali da i Stati Uniti. L'Antartida hà sappiutu coglie micca solu rocci da a luna, ma ancu rocci da Mars, cumpresi certi meteoriti asteroidali. A squadra di spedizione scientifica in l'Antartida di a Cina hà truvatu più di 10 000 meteoriti in l'Antartida.
Piglià i meteoriti di l'asteroide hè comprensibile perchè ci sò parechji registri di l'asteroidi chì si sbattenu in l'atmosfera è cascanu in terra. Ma rocce di a luna è di Marte, perchè l'avemu à coglie ? In fatti, hè faciule da capisce : in i lunghi anni còsmici, sia a luna è Mars sò stati culpiti da certi picculi corpi celesti (cum'è asteroidi, cometi) di tantu in tantu. Pigliate u Marte cum'è un esempiu. Quandu si faci un impattu, sempre chì u picculu corpu celeste hè massivu è abbastanza veloce, pò sfracicà e rocce nantu à a superficia di Marte in pezzi. Se l'angulu di l'impattu hè ghjustu, alcuni di i frammenti guadagnà energia cinetica per scappà a gravità di Marte è entre in u spaziu. Sò "vaganti" in u spaziu, è alcune parti saranu catturate da a gravità di a Terra è "bump" versu a superficia di a Terra. In questu prucessu, alcuni frammenti di massa più chjuca è strutturati chjuchi brusgianu in l'atmosfera cù alta pressione è alta temperatura è gasificanu, è a massa più grande è i frammenti strutturati stretti ghjunghjeranu à a superficia di a terra. Sò ancu cunnisciuti cum'è "rocci di Marte". In listessu modu, i crateri grandi è chjuchi nantu à a superficia lunare sò stati ancu fracassati da l'asteroidi.
Siccomu i rocci nantu à a luna è u Mars ponu vene à a terra, i rocci nantu à a terra ponu ghjunghje à a luna ? Perchè si dice chì i dinosauri sò a prima spezia à sbarcà nantu à a luna ?
Circa 65 milioni d'anni fà, un pianeta enormu cù un diametru di circa 10 chilometri è una massa di circa 2 trilioni di tunnillati culpì a terra è lasciò un cratere enormu. Ancu s'ellu u crateru hè statu cupertu, ùn pò micca intarrà u disastru chì hè accadutu à quellu tempu. A causa di a dimensione di u pianeta, hà sbattutu un "bucu" di corta durata in l'atmosfera. Dopu à chjappà in terra, hè pussibili chì una grande quantità di frammenti di roccia hè stata sbattuta da a terra. Cum'è u corpu celeste più vicinu à a Terra, a luna hè prubabile di catturà i frammenti di e rocce di a Terra chì volavanu fora per via di l'impattu. Prima di stu "impattu" hè accadutu, i dinosauri anu campatu per più di 100 milioni d'anni, è un gran numaru di fossili di dinosauri avianu digià esistitu in i strati di a terra, cusì ùn pudemu micca escludiri l'esistenza di fossili di dinosauri in i frammenti chì sò stati chjappi in u terri. luna.
Dunque, da a perspettiva di a teoria scientifica, i dinosauri sò veramente assai probabili di esse i primi criaturi à sbarcà nantu à a luna. Ancu s'ellu sona cum'è una fantasia, hè cumplettamente comprensibile da a scienza. Forse un ghjornu in u futuru, truvemu veramente fossili di dinosauri nantu à a luna, è ùn deveriamu micca surprisatu à quellu tempu.
U situ ufficiale di Kawah Dinosaur:www.kawahdinosaur.com